14 feb - Koh Samui

da var jag har igen, lite dator lugnar ner vardagen en del faktiskt. Kul att se hur ni har det och bli lite uppdaterad, man kanner sig ganska off emellanat, but hey, that's the whole point being here!

sist jag skrev sa jag att jag och babsan skulle mot koh lipe for att mota upp de andra. det blev andrade planer nar vi skulle boka var trip for det var skit dyrt att ta sig till koh lipe och sen skulle vi bara fatt en dag dar sa vi tog oss direkt till koh samui istallet och vantade in de andra har eftersom var reseplan hade koh samui som nasta hallplats. vi fick tips om hotell fran tva backpackers vi traffade kvallen innan vi skulle aka, dem sa att det lag valdigt centralt men anda var billigt. sa nar vi kom hit sa ljog vi for minibussen att vi hade bokat hotell for annars ar dem som hyenor pa en for att man ska boka via dem, de korde oss direkt till Lek City Hotel och vi gick nervost in och hoppades innerligt att det skulle finnas plats for oss. det var inga problem alls! Oh happy day! och rummet ar tipptopp! rena och skona sangar, inga mogelskador pa toalettdorren och stadning varje dag, 2 minuter ifran stranden, utelivet ar precis utanfor och allt detta for 700 bath, 2 pers! nastan skrattretande alltsa!

resan hit tog langre tid an vi hoppats, haha. forst bat till krabi, sen buss till hamnen, sen bat till koh samui, sen minibuss in till centrum, men allting gick smidigt sa det var inte sa farligt, fast jag och babs rakade visst ga ut kvallen innan trots att vi inte skulle det sa vi var lite schletna.

forsta dagen har sa lag jag och babs pa stranden, ratt som det ar sa vandrar australienarna som vi traffade pa koh phi phi forbi, det ar sa sjukt kul att man liksom springer pa samma folk hela tiden!
efter 2 natter har sa kom de andra, det kandes bra att va samlade igen, igarkvall var vi ute. green mango ar inte lite nice alltsa! tva dansgolv i ett typ, olika musik men man ar anda pa ett stalle, haha!

ikvall var vi pa en fin restaurang pa stranden, jag och johanna bestallde en aptitretare som kom efter att johanna fatt sin mat. sen nar alla fatt sin mat sa kommer servitoren fram till mig och fragade vad jag bestallt, da hade de missat min lasange sa jag cancellade den och gick till mcdonalds for att ata big mac o co, och tanja, du har helt galet ratt! godaste big macen i varlden gor dem har! jag dog lite for den idag!

idag har det varit halvmulet hela dagen men det var skont att bara ligga och sova pa stranden iaf, nu bjuder jag pa lite bilder eftersom jag vet att det alltid ar roligare an text! ;D


sista kvallen pa phi phi traffade vi en bekant som vi traffade i napa 2008, haha!

 

 

babs smasliten pa vag till koh samui i torsdags

 

 

babs tar en tupplur pa stranden, koh samui

 

 

alskar phi phi trotts att vi ar pa samui


 

 

livet leker

 

 

innan utgang igarkvall

 

nu blir det skype men kara familjen som jag saknar som en hast, puss puss pa er!

 




Kommentarer
Postat av: Tanja

BIG MACen är GODAST i hela världen, jag skulle kunna dö för den!!!

2011-02-14 @ 17:38:46
Postat av: alex

du ar godast i hela varlden

2011-02-20 @ 07:10:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0