10 mars - singapore... och lite malaysia

Renaste landet jag har skadat? YEEES!
Sjukaste reglerna jag hort talas om? YEEES!
1. du far inte tugga tuggummi
2. du far inte dricka vatten offentligt
3. du far inte spotta pa gatan (okej, denna ar val ganska okej anda)

men man ser skillnad ocksa! det ar sa rent och det finns inte en flack pa marken fran tuggummi eller en liten servett som ngn slangt ifran sig! OCH SEN ARKITEKTUREN! insane! den ar sa ren och modern och liksom lite overklig typ, sten cool!
sen kandes det inte som en vanlig storstad, det var pa nagot satt mer hemtrevligt, en stad som jag verkligen kan tanka mig att bo i en vacker dag! fast jag saknar nog kara mamma-maten for mycket for att kunna flytta utomlands alltfor lange.

tyvarr sa blev det inte singapore mer an en natt for vi kunde inte hitta ett plan som gick efter tva natter sa vi fick fly landet redan efter 24 timmar. men vi hann anda se hela staden for vi akte upp i ett pariserhjul pa kvallen sen dagen efter irrade vi runt och forsokte shoppa och se sa mycket som mojligt, var dock for dyrt for vara nu ganska snala planbokar. haha!


galna brudar pa vift i singapore

hejda singi



det blir visst lite baklanges nu men jag maste bara namna att innan vi begav oss till Singapore sa var vi pa en  jattemysig o i Malaysia. Salang, Tioman. det var sa sjukt bra under vara 3 natter dar! invanarna var genom snalla!
vi at middag pa kvallarna sen hangde vi med urinvanarna pa en bar sen chillade vi galet, ena kvallen vid den minsta bonfire ni kan tanka er, den andra utanfor Azmi's dykarstalle. det blev dock ganska jobbigt att lamna stallet efter man lart kanna folket, men man far se till att inte fasta sig for hart vid folk eftersom vi forflyttar oss ganska snabbt hela tiden. det var iaf de basta manniskorna jag har traffat pa resan tror jag! sa gastvanliga och mana om att alla ska vara med och leka, haha! underbart!



TIOMAN!


Basta restaurang med basta chicken!


add the worker
jib the divemaster ;D


Azmi from Azmi dive


long beach @ tioman



babs o mia snorklar som varsta proffsen



och jag chillar galet



sjukaste vattnet!



mia med sitt 30 ariga ragg, haha!



bonfire mys, haha!
sjalva brasan ar bakom!



mindre fina stranden pa tioman




asa en liten pose-bild pa det!

tagga BALI inlagg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0